Ga naar de inhoud

De Doelgroep aan tafel

Bij De Cultuurshifters geloven we dat de beste oplossingen ontstaan samen met de mensen voor wie ze bedoeld zijn. Met focusgroepen, hackathons of co-creatietrajecten brengen we je doelgroep letterlijk aan tafel, zodat ideeën getest en gevalideerd worden vanuit de praktijk. Niet over mensen praten, maar met de mensen zelf.

Wanneer zet je dit in?
Deze werkwijze is waardevol wanneer je écht inzicht wilt krijgen in de wensen en behoeftes van je doelgroep. Kun je bepaalde doelgroepen maar niet bereiken, wil je nieuwe ideeën testen voordat ze de wereld in gaan, of gezamenlijk oplossingen ontwikkelen die daadwerkelijk werken? Laat de doelgroep zelf meedenken in plaats van vóór je doelgroep te denken. Dit kan in een aantal losse sessies, of door een panel of denktank op te richten om structureel input van je doelgroep te verzamelen.

Wij bieden begeleiding bij:

  • Inzicht in je doelgroep: we ondersteunen bij het helder krijgen wie je doelgroep is, en hoe je de behoeftes van die doelgroep het best kunt achterhalen.
  • Opzetten focusgroep of panel: wij helpen bij het samenstellen, werven en onderhouden van panels en focusgroepen. We hebben ervaring bij het opbouwen van groepen uit verschillende gemeenschappen en houden rekening met mogelijke gevoeligheden bij het benaderen van potentiële deelnemers.
  • Begeleiding doelgroepgesprekken: Wij begeleiden gesprekken met je doelgroep op een veilige en interactieve manier, zodat iedereen zich gehoord voelt. We hebben ervaring met het faciliteren van sessies waarin gevoelige onderwerpen besproken worden.
  • Hackathons: in één of twee dagen samen met je doelgroep creatieve ideeën bedenken en testen voor een concrete uitdaging binnen je organisatie.

Meer informatie?
Meer weten of speciale wensen? Neem contact met ons op.
Of klik hier voor onze overige mogelijkheden.